onsdag 24 januari 2018

Mitt sy intresse

Idag är det ett riktigt SY-inlägg 😄
Har en söt väninna i Skåne som var så himla snäll o skickade denna sytidning med mönster hem till mej. Fanns en del fint jag vill sy i denna också. Håller på att ha en del tidningar och mönster nu.
 Fick en jättefin sax och ett glitterfodral till mobilen av maken. Han vet ju att jag gillar guld och glitter💓och att jag saknade en bra sax. Nu är det roligt att klippa i tyg kan jag säga.
 För att jag ska ge honom nåt tillbaka beställde jag tygprover ifrån Textilpoolen för att han ska få välja vilken färg o vilken kombo han vill ha på sin t-shirt.💞Han gillar stort kvalitén och dom tröjor jag syr till honom. Han säger att han inte kommer att köpa en färdig t-shirt någonsin mer för dom jag gör håller längre och ändrar aldrig form. Då blir jag glad såklart.
 Har testat och köpt ett krithjul med refill för att testa nåt annat än kritor som jag alltid kört med. Det är suveränt att rita på tyger markeringar för det som ska vara precis i linje med varandra 👌
När vi var till Umeå för några veckor sedan var vi till Ikea. Jag ville köpa ett dokumentskåp för att ha alla mina symönster uppstyrt bra. Den tar lite plats och jag har masssor med mönster sedan länge tillbaka o nu vet jag vart jag har alla. Känns kanoners. Kom ihåg att jag inte dokumenterat detta skåpet när Yvonne (min väninna som också är en sytoka som jag 😂) la ut sin mappförvaring.
 Lite ännu mera städning och lite omritande av en del mönster som tar mer plats än andra kommer jag att göra när jag sytt klart det jag håller på med just nu.
Har en mapphållare i reserv om jag skulle behöva 😄 
Nej! nu ska jag fortsätta med min sömnad, för det är ändå tur att det är syväder när vi har -28 grader igår. Just nu är det faktiskt bara -17 grader....rena sommarvädret 😎

6 kommentarer:

  1. Du är så duktigt som syr kläder till alla nära och kära.

    Kram och ha en toppendag!

    SvaraRadera
  2. Din lilla Sytoka, visst har vi goa män, som ger oss fina saker till våra "ateljér". Du har en del jobb med att ordna alla dina mönster nu, fast det är ju bara roligt fix.
    Kramizar från oss i småregn +2gr

    SvaraRadera
  3. Min Birgitta har inte haft en fungerande symaskin på de tio sista åren. Förresten när skulle hon hinna sy?
    Smålandskramar

    SvaraRadera
  4. Pyssel, fint när det blir klart.
    23 gradiga kramar från oss i värmen. 😎😎

    SvaraRadera
  5. Flitens lampa lyser inomhus då det är så kallt utomhus
    Kram till er

    SvaraRadera