onsdag 3 januari 2018

Umeå-Hockey o en massa snö :)


Vi stannade till efter vägen, för jag ville såklart in till Ohlssons tyger som finns i detta köpcenter i Skellefteå.
Och visst fyndade jag där, och jag fyndade även på Ohlssons i Umeå när vi kom dit. Detta är delar av mitt fynd 😄👍
Och nu väl hemmavid har arbetet börjat med sömnaden 😘

När vi kom fram till Umeå var det lite busväder. Snön vräkte ner och alla cyklar vid Lidl, där vi var o handlade hade nästan snöat över.
 Hos sonen var det skottning som gällde 💪vid deras jättefina hus.
Väl inne i huset fick jag se blöjtårtan som vår yngsta son hade gjort till lilla Amandas födelse. Det blev ju jättefin...och rejält med sidenband hade han kostat på tårtan i både vita och rosa👌 Eftersom vi bor 22 mil från varandra hinner man inte med i allt som händer.....men nu fick vi se den innan dom hade börjat plocka blöjor från den 😍
 När vi varit på Ikea som jag ville på , hämtade vi med oss yngsta sonen och drog till Skellefteå igen och hockey derby match mellan Luleå och vårt favoritlag Skellefteå AIK. Kjell hade vunnit hockeybiljetter och matchbiljetter så självklart ville vi dit då😄


 Vi fick maten serverad i sportbaren i arenan.
Klart man måste ha full hockey mundering när man går på match 😆
 
Åhh vilken kaka vi serverades också...och extra god var den kan jag tillägga...speciellt när det är en sån fin logga på den. Lite synd var det dock att äta upp den 😂💕
Jag ryser av glädje när jag får sitta o titta på mitt favoritlag Skellefteå AIK. Det är en sån häftig känsla.
 Det var smockfullt på alla platser.👍😄

 Sen ryser jag ännu mera när laget kommer in på isen under pompa o ståt 😍
Tyvärr slutade det med förlust. Ännu mer arg och riktigt dubbel arg blir jag när Luleå klacken hejjar o jublar när en av våra killar blir så illa tacklad att han blir liggande på isen och inte kunde vara med mera på matchen, detta hände redan första perioden. Men det är ju den klacken det....riktiga puckon!! Där finns det ingen känsla i kroppen😠Lite synd att såna förstör känslan i hockeyn...dom borde förbjudas att ens få komma in i en hockeyarena. Nu var vi glada ändå att få vara där och umgås och titta på hockey och äta gott. En bra kväll trots förlusten för killarna kommer igen o vinner nästa match.

Väl här hemma har jag virkat mej en ny reflexmössa. En mössa man kan variera med att ha den lång eller uppviken kant om det är jättekallt ute. Men nöjd är jag med färgen...Röd som är så fint 👍😊
 Händelserika dagar men nu är vi trötta också. Skönt att vardagen är tillbaka igen så allt blir som vanligt och man kan vila lite 😂😂😂


7 kommentarer:

  1. Blöjtårtan var cool.
    Bra idé att ha i bakhuvudet då någon får en baby.

    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att ni har lite snö med!

    TöKram

    SvaraRadera
  3. Det är fult att bete sig så när en spelare blir skadad under match.
    Snyggt med rött reflexgarn, själv håller jag på med en svart till mig.
    Kramizar

    SvaraRadera
  4. Det var inget bra sportsmannaskap där inte, tråkigt. Synd att ni inte fick se ett riktigt hockeylag bara..��������
    Kram till er

    SvaraRadera
  5. "Ni ha ju i al fall vinter därupp". Vi har regn och hård vind.
    Västgöta kramar

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig Blöj-tårta. Och så otroligt mycket snö, huvvva :D
    Dålig stil att jubla när nån blir skadad!! :(
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad mycket ni hinner med. Så flitig du är att sy och virka! Kul med blöjtårtan. Synd att det blev förlust på matchen, men bättre lycka nästa gång.

    SvaraRadera